torsdag den 11. maj 2017

Lidt tulipaner blev det da til alligevel

Som jeg skrev om i forrige indlæg har jeg mistet mange tulipanløg denne vinter. Efter indlægget opdagede jeg at der kom flere små huller rundt omkring i mit store bed langs med havegangen, så jeg besluttede mig for at sætte en fælde op. Efter to døgn kiggede jeg til den og der var selvfølgelig gået en STOR fed mosegris i den. Ikke underligt kattene ikke havde taget den, for det var den største jeg nogensinde har set. Men den har selvfølgelig også mæsket sig igennem næsten 500 tulipanløg gennem vinteren, inkl. de nyindkøbte jeg lagde sidste efterår. Men der dukker da stadig nogle enkelte op hist og her og det store rodebed under mirabelletræet, med alle de gamle og ukendte tulipaner har den ikke rørt.

Det gamle bed med en masse forskellige løgvækster. Det tager sig pænest ud her om foråret, men er lidt rodet i farverne

Havran og Negrtia


Kærmindesøster, trives overalt i haven hos mig på de ellers lidt vanskelige steder. Her sammen med liljekonvaller på vej op.

Jeg købte denne hasselurt sidste år. Jeg har forsøgt mig med frøformering et par gange fra forskellige webshops og stratificerede frøene efter alle kunstens regler, men uden held. Nu håber jeg denne plante vil give ophav til både udløbere og spiredygtige frø, så jeg kan bruge den som bunddækkeplante.

Euphorbia cyparissias "Fens Ruby" - jeg har virkelig fået øjnene op for euphorbia og denne er det seneste bidrag til samlingen. Jeg har også nogle euphorbia wulfenii som kimplanter jeg viser senere hvis de bliver til noget.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar