søndag den 14. juli 2013

Delphinium "Centurion Rose"

For et par dage siden vendte jeg hjem fra min ferie og mens jeg var væk var det selvfølgelig sol og sommer i Danmark - jeg har en evne til altid at rejse væk i netop de dage hvor det er allebedst herhjemme, hvilket mit nye staudebed bar præg af da jeg kom hjem. Min Ridderspore "Centurion Rose", som jeg såede fra frø for 2 år siden, er for første gang gået i blomst. Jeg plantede faktisk mange stiklinger ud, men jeg var desværre udsat for et angreb fra dræbersnegle af olympiske dimensioner, så kun en enkelt plante overlevede, som jeg så i efteråret flyttede til bedet med fuld sol og det skal jeg love for den har kvitteret for! Selvom det kun er ÉN plante, så har den sat et hav af blomsterstængler ved siden af hovedstænglen og den er super flot. Rundt omkring i bedet blomstrer også de hvide lillium regale, som dufter helt fantastisk og gør turen ned ad havegangen til en fornøjelse. Farveblandingen i bedet er tilgengæld et værre rod, men den fejl har vi vel alle begået og det kan jeg heldigvis lave om på til efteråret, når der skal deles og flyttes.


2 kommentarer:

  1. Meget smuk ridderspore. Jeg har også været væk en uge, hvor der var masser der var sprunget ud. Mine lillium regale er lige begyndt og spreder velduft over hele terrassen.
    Det med sneglene kender jeg desværre alt for godt selv.

    SvarSlet
  2. Jeg er helt vild med din ridderspore, godt den overlevede! Fuld sol, javel ja, det er noteret! Vil selv så, så.

    Synes ikke jeg har set din blog på blogrullen (danske haveblogs)... Kan det passe? Og hvor tilmelder jeg mig som fast læser?

    SvarSlet