søndag den 12. maj 2019

Renovation af bed med stendige

 I forlængelse af efterårets projekt med fældning af et stort asketræ, har jeg over foråret gennemgravet et bed, der var helt infiltreret med trærødder og kvikgræs. Den ene side af beddet består af et lille stendige, som mere eller mindre var faldet sammen. Det er hårdt arbejde at grave 2 spadestiksdybde på et område på ca. 6-8 m2, hvor man hver gang skal have fat i sav og ørnenæb for at komme rødderne til livs. Langt om længe er jeg kommet igennem og bedet står nu knivskarpt med lækker jord lige til at plante i!

 Her er jeg nået ca. halvvejs


 Jorden var fuldstændig gennemvævet med trærødder


 Jeg har fyldt mange trillebørefulde med rødderne. Denne blot én af mange læs, som kom gennem kompostkværnen.


 Stendiget blev genanlagt og suppleret med sten. Jeg havde ikke helt nok, så jeg må supplere med lidt ekstra når jeg får mulighed for at hente nogle gratis i omegnen fra folk der kasserer dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar