lørdag den 25. juni 2011

Dahlia og smagen af sommer

Så sprang min overvintrende Dahlia "Duet" endelig ud. Jeg tog den op fra kælderen i marts måned og den skød allerede kraftigt efter bare en uge i potten. Jeg havde først tid til at plante den ud i bedet for et par uger siden, så den har stået i ave i en trang potte lidt for længe, men den kvitterede straks efter anbringelsen i bedet med en masse blomsterknopper. Der er godt nok lidt knald på faverne på denne her, men jeg kan nu rigtigt godt lide netop disse farver når nu det endelig skal være og jeg glæder mig til alle de andre blomster jeg regner med at den sætter.











Jeg har været lidt fraværende på bloggen, fordi jeg nyder at have fået sommerferie og derfor er en del væk hjemmefra. Jeg er glad for at jeg nu har bedre tid til at lave god mad, som er min anden store passion og derfor tog jeg for nogle dage siden et smut forbi fiskehandleren og grønthandleren og købte hhv. 1 kg levende fjordrejer, hvide asparges og friske ærter. Ja ja det skal jo laves fra bunden hvis det skal være godt og jeg fik min gode kammerat på besøg, som tog en lækker hvidvin med. Det tog en krig at pille rejerne, men det var det hele værd med en lækker omgang friskpillede fjordrejer med hvide asparges, friskbælgede ærter, hjemmerørt mayonnaise og en god Pinot Grigio. MUMS det er smagen af sommer.


2 kommentarer:

  1. Jeg har haft også haft 'Duet' for nogle år siden. Den er pragtfuld med sine klare farver synes jeg. Jeg vil glæde mig til at se flere billeder af den her hos dig :-) Og så må jeg vist have den tilbage på ønskelisten.
    Hvor ser maden bare lækker ud, mums :-)

    SvarSlet
  2. Hold da lige helt op, hvor er den bare FLOT, den dahlia.

    Jeg har kun lagt tre knolde i år (Hvoraf de to bliver til noget) men det var fra sådan en "blandet-kasse-løg-til-næsten-ingen-penge-i-Lidl-og-derfor-kender-vi-heller-ikke-farverne"

    Den ene har en knop nu og den ser ud til at blive hvid, cremefarvet eller lysegul.

    SvarSlet